2013. augusztus 25., vasárnap

22.~Karácsony~



-Ha a fejemre ejted megöllek ! - figyelmeztettem Harryt , aki egy dobozzal a kezében nézett le rám a padlásról.

-Marhára megijesztettél - morgott , majd lejjebb mászott a lépcsőn.

Kinyújtottam a kezem, és elvettem a már sokadik dobozt. Letettem a kupac tetejére, majd visszafordultam, de ekkor már Harry mellettem volt.Visszafordulva leemeltem amennyit elbírtam , és elindultam lefelé a nappaliba .Lábammal lesöpörtem az asztal tartalmát, és ráhelyeztem a díszekkel megrakott dobozokat. Utána összeszedtem a földre söpört cuccokat, és elraktam a helyükre .
Az óra este 9-et mutatott , így lecsüccsentem a kanapéra, és bekapcsoltam a TV-t , melyben kedvenc műsorom ment. Mostanában elég sok TV-t nézek gondolataim elűzésére , de ha ez használ ...

-Sokat változtál ! - hallottam meg Harry hangját, mire fejem felé kaptam.

Az ajtónak támaszkodva állt, miközben engem figyelt , fogalmam sem volt, hogy itt van . Lazán ellökte magát a faszerkezettől, és elindult felém.

-Hogy érted ? - néztem értetlenül, amint helyet foglal mellettem.

-Más lettél... - fordult a TV felé - Régebben nem néztél ennyi TV-t.

Arcára mosoly kúszott , viszont az én tekintetem olyan maradt, mint volt...hűvős . Már megelégeltem, hogy velem mindenki csak játszik . Megbántam, hogy közel engedtem magamhoz, mert akit megszeretek az mindig csak megsebez , és földbe tipor ! Egész életemben menekültem a gondjaim elől, mert féltem ... és most is ezt csinálom . Elfutok, mert azt gondolom úgy könnyebb.

-Múlnak az évek... - szólaltam meg halkan .

Harry aprót bólintva újra felém fordult, tekintetét enyémekbe fúrva. Ismerős érzés járta át testem , gyomromban szunnyadó pillangók feléledtek , és örömtáncot jártak. Elkaptam a fejem , és erőszakosan figyelmeztettem magam arra, hogy ne engedjem meg magamnak ,azt, mit régen.

-Amúgy mi újság ? - kezdett bele csevegő hangnemben.

Amolyan ,, ez most komoly ?" tekintettel néztem újra rá , de Harry arca nem árult el semmit.

-Mi újság ? - nevettem fel hisztérikusan.

-Most mi baj van ? - húzta fel a szemöldökét.

-Ez komoly ? Mi újság ? - csattantam fel idegesen - Fél évre eltűnsz, nem keresel, nem hívsz, még életjelet sem adsz ! Aztán hazajössz, úgy viselkedsz, mint egy idegennel !És mi újság ?!

Felpattantam, és idegesen robogtam fel, egyenesen a szobámba.  Becsaptam az ajtót , majd nekitámaszkodva mérgesen túrtam bele hajamba . Kifújva a levegőt elkeseredetten vonszoltam magam az ágyamhoz, majd belezuhantam. Fejem a párnák közé fúrva kerestem menedéket a kínzó emlékek és az érzéseim elől . Kényszerítettem magam, hogy álomba zuhanjak, nem érdekelt, hogy még csak 9 óra.

                                                                       ***********


Egy nagy ásítás közepette ültem fel az ágyban . Fáradtan nyúltam a telefonomhoz , nem volt kedvem felkelni, sőt semmihez nem volt. Unottan vettem tudomásul, hogy még csak 10 óra , de ekkor megakadt a szemem a dátumon.

-Karácsony vaaan ! - kiáltottam boldogan, és kipattantam az ágyból.

Villámsebességgel kaptam magamra cicanadrágom , és egy hosszú ujjú  pólót , hajam átfésültem , majd kirontottam a szobából. Mint egy elefánt , olyan hangosan robogtam le a földszintre , egyenesen a nappaliba , ahol már ott állt a karácsonyfa . Anyáék, míg én álomba ringattam magam feldíszítették . Boldogan ugrándoztam egy sort , majd megpillantottam az alatta heverő ajándékokat. Imádtam a Karácsonyt, ez volt a kedvenc ünnepem , mert együtt volt a család , mindenki vidám, és boldog.

-Lauren, mi ez az őrült hangzavar ? - ásított anya, miközben mellém lépett.

-Karácsony van ! - vidultam, mint egy 3 éves.

-És ezért kell dübörögni ? - szúrt le, de szája szegletén mosoly bújkált.

Mosolyogva bólintottam, majd visszasliccoltam a szobámba , hogy ellenőrizzem megvannak-e még az ajándékaim. Ott lapultak a szekrényem mélyén , szép csomagolásban.

-Lauren, esküszöm megöllek ! - ordibált valaki, mire nevetés tört fel torkomból.

Az illető álmosan, ugyanakkor mérgesen rontott be a szobámba , majd meglepődöttség ült ki arcára. Nevetve álltam fel, és elindultam ,,testvérem" felé.

-Reggel 10 óra van ! Mégis mi a francért kell ordibálni , és dobogni, mint egy tehén ?! - háborgott.

-Karácsony van ! Egy percre hagyj már fel a tapló viselkedéseddel , és próbálj már meg normális lenni ! - emeltem fel a hangom , majd kikerülve egyedül hagytam.

Anya már javában szorgoskodott a konyhában , sütiket , és mézeskalácsokat mázolt , megterített , és elkészítette a vacsorát is. Reggelire bekaptam egy szendvicset , majd segítettem neki. Des a kertben  havat söpört , míg Harry bentre is felszerelte az égőket.
A délelött nagyon hamar elrepült a nagy sürgés forgásban, mire észbekaptam, már csengettek is. Míg a többiek ajtót nyitottak, és köszöntek , én felsiettem a szobámba, hogy átöltözzek. Gyorsan húztam magamra a ruhám,hajam rendesen kifésültem , gyorsan kisminkeltem magam, majd belebújtam mályvaszínű magassarkúmba, és elindultam köszönteni Gemmáékat.

-Sziasztok - léptem be a nappaliba.

-Szia - mosolygott rám Gemma , aki Harry ölében foglalt helyet.

-Szia Lauren, de rég láttalak - ölelt át Anne .

Mosolyogva foglaltam helyet Des és anya mellett, pontosan szembe Harryékkel. Jókat beszélgettünk , és nevettünk együtt. Mikor már mindenki éhes lett , leültünk az asztalhoz, és nekiláttunk a bőséges vacsorának.

                                                              *************

-Köszönjük, nagyon finom volt a vacsora ! - mosolygott Anne anyára , miközben elköszöntek.

-Ugyan, örülök , hogy itt voltatok - legyintett anya.

-Hát , akkor , további szép ünnepeket ! - intett Anne, majd Gemma után kilépett a házból.

Feltápászkodtam a székről, ahol eddig ültem , és elindultam a szobámba a papucsomért, mert a magassarkúm kezdte feltörni a lábam.  Ahogy felértem rögtön át is vettem a lábbelim , de szemem megakadt egy kis dobozon az ágyamon. Felhúzott szemöldökkel lépkedtem közelebb hozzá , majd lassan felemeltem , és leemeltem a tetejét.
Összeráncolt szemöldökkel emeltem ki belőle egy cetlit , ami alatt egy nyaklánc foglalt helyet. Mosolyogva vettem a kezembe a nyakéket , mely egy hangjegyet ábrázolt.
Elámulva helyeztem a nyakamba az ékszert , és pár percig csak csendben néztem. Aztán eszembe jutott a levél, úgyhogy gyorsan felemeltem , és széthajtogattam.

Boldog Karácsonyt ! Harry

Ennyi...ennyi volt írva a papírra. Csüggedten gyűrtem össze, és hajítottam a falnak. Még csak személyesen sem adta át, nem , letette az ágyra és kész ! Idegesen huppantam az ágyra , és elterültem rajta.
Csalódott... ez a szó jellemez talán a legjobban az utóbbi 2 napban. Nem tudom, mégis mire számítottam ? Hogy belép a házba, felkap, és megpörget, majd bocsánatot kér, mert nem kersett ? Röhejes milyen egy idióta vagyok !
És a legrosszabb, hogy bármennyire is azt mutatom hidegen hagy, hogy nem érdekel mi van vele....be kell látnom, hogy csak hazudok saját magamnak ! Mert legbelül fáj, és dühít, hogy ezt tette velem.
Idegesen túrtam a hajamba, majd felálltam, és a szekrényhez csoszogtam, Előkutattam az ajándékot , majd megindultam Harry szobája felé, remélve, hogy ott találom. Hangosan bekopogtam, mire egy ,,Gyere" kiálltással válaszolt. Óvatosan lenyomtam a kilincset , és bedugtam a fejem, majd teljesen beléptem, és becsuktam az ajtót.

-Igen ? - nézett rám laptopja mögül .

-Am...Boldog Karácsonyt - szólaltam meg halkabban a kelleténél, és felé nyújtottam a dobozt.

Harry felhúzott szemöldökkel tolta arrébb készülékét, majd felállva mellém sétált. Elvette a kis dobozt, és felnyitotta. Láttam az arcán, hogy meglepődött , mikor kihalászta az ékszert. Gondoltam, hogy először furcsállni fogja, hogy nyakláncot vettem neki, de szerintem nagyon illik hozzá.

-Én nem írtam cetlit , bocsi ! - tettem hozzá gunyósan, de belül fájt.

-Nézd Lauren... - kezdett bele, de leintettem.

-Nem kell, hogy magyarázkodj , nem érdekel ! Csak nem értem, mért vagy velem ilyen ! - emeltem meg a hangom, majd elindultam az ajtó felé.

Lehajtott fejjel mentem le a lépcsőn , majd leérve a nappaliba letelepedtem Des mellé.

-Baj van ? - kérdezte rögtön.

-Nem...nincs semmi... - szóltam hallkan, és nevelőapám karjaiba bújtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése